Folk utan Internet...

Hallå kära läsare!! Vet att det varit ett tag sen ni hörde från mig, detta beror på att jag under sportlovet varit i Romme med min familj och ägt pisterna! Nåväl, sen idag är jag tillbaka i skolan och veckan kunde ju inte inletts på ett värre sätt....

Lunchrast, steker i en soffa och väntar på en lektion i samhällskunskap (som näst efter svenskan är ett av de jobbigare ämnena). Plötsligt kommer min lärare, även känd som Kvinnan Utan Internet och sätter sig och pratar med mig - bara detta en chock eftersom vi skulle kunna vara från tja...Mars och Venus i jämförelse. Nåväl, bäst att gå på offensiven tänker jag, lite datorsnack kan ju inte slå fel. Berättar att i USA har Windows blivit stämda för att de bara inkluderar Explorer (och inte andra, bättre webbläsare såsom Mozilla Firefox och Safari). Vet ni vad människan utbrister då!? "Finns det andra webbläsare än Explorer!?".

Alltså. Jag trodde ju inte det var sant! Nog för att jag vet att människan inte är så tekniskt kompetent (menar, vad kan man vänta sig av någon som inte har INTERNET hemma!!) men att hon inte känner till Firefox och så vidare... gud vad det ska bli skönt i höst, på uni slipper man förhoppningvis tekniskt bortkomna människor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0