Klassens hjälte, återigen...

Ja, så har man då återigen fått gå in och rädda en lektion. Idag var det vår psykologilärare som inte riktigt kom överens med tekniken (förutom datorer är jag ju även expert på tv-apparater, projektorer o.s.v.). Inget konstigt med det, det är inte ofta lärare brukar förstå hur man får igång videon, undantaget profeten Åström. I alla fall, dvd-skivan såg otroligt hemmabränd ut och funkade inte i dvd-spelaren. I ett första försök att rädda det hela testade jag att stoppa in den i min laptop, dessvärre utan bra resultat. Läraren i fråga tänker då ge upp, men så lätt besegrar man inte laptopTobbe! Jag ger henne order om att hämta en annan av skolans dvd-spelare och PAMPAM - filmen startar! Återigen har jag räddat en lärare, en lektion, en klass.

Som mina klasskamrater säger: LaptopTobbe UF - gör din tekniska vardag lite lättare!

Kommentarer
Postat av: Alex

Eller så hade filmen inte funkar och lektionen blivit inställd?

2008-09-30 @ 21:46:10
URL: http://nallexander.blogg.se/
Postat av: Evelina

Eller så hade vi behövt jobba med det biologiska perspektivet istället för att titta på en onödig och flummig film om alkohol.

2008-09-30 @ 21:50:17
URL: http://ewwwe.blogg.se/
Postat av: Jag

fduktigt :)

2008-10-06 @ 21:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0