Dumma dramaanalys!

Just nu har vi ett jobbigt projekt i svenskan. Det går ut på att man ska läsa ett drama, välja en frågeställning och skriva en dramaanalys. Jag har valt Hamlet av ( den store, pompöse) Shakespeare! Nu är det inte så att jag tycker illa om Hamlet, tvärtom tyckte jag faktiskt Dramatens uppsättning var ganska bra, men att läsa drama=jobbigt!! Så idag skulle vi ha responslektion och jag hade inte skrivit speciellt mycket. Egentligen ingenting utom en kort inledning med min frågeställning. För en sån har jag faktiskt! Det ni. Den kan jag ju dock inte lägga ut här, tänk om nån skulle SNO min geniala idé!! Då skulle jag ju vara ännu längre ifrån att bli klar med den här skiten.

Så nu har jag en vecka på mig att skriva klart det här. Det är inte alls bra, eftersom det finns så mycket jag hellre skulle göra. Typ:

1. Tråna efter en iPhone.
2. Hata Telia som vägrar släppa iPhone.
3. Drömma om en MacBook....
4. Lära mig ännu fler deriveringsregler.
5. Äga naturare.
6. Programmera!!
7. Träna.

Skriva dramaanalys finns som ni ser inte direkt med.

Dumma svenska. För att citera mig själv; MENINGSLÖST!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0